CoD: Vanguard | Update 1.13 | 1.013.000 steht bereit | Patch Notes
SHG hat heute Update 1.13 | 1.013.000 für „Call of Duty: Vanguard“ veröffentlicht. Der Patch hat eine Downloadgröße zwischen 616MB und 2GB, je nach Plattform. Mit dem Update werden kleinere Fehlerkorrekturen und Verbsserungen vorgenommen. Außerdem werden damit auch CDL Team Tarnungen für Waffen hinzugefügt. Allerdings kann man diese noch nicht kaufen. Nachfolgend findet ihr die vorläufigen Patch Notes. Wir werden die vollständigen Anpassungen in Kürze ergänzen, sobald sich die Entwickler dazu geäußert haben.
Patch Notes – Update 1.13 | 1.013.000 – Vanguard
Mit Update 1.13 | 1.013.000 werden unter anderem folgende Anpassungen, Verbesserungen und Fehlerkorrekturen vorgenommen sowie folgendes freigschaltet:
- 2XP Event für Soldaten-, Battle Pass-, Clan-, Operator- und Waffen-Level bis 22. Februar 18 Uhr
- Kostenloses Bundle „Forbidden Sacrifice“ mit 9 Items und 10 Stufen Skips für den Battle Pass (um es zu bekommen, müsst ihr euch zwischen dem 18. und 22. Februar 2022 um 18 Uhr in Vanguard einloggen).
- Verbesserungen der Stabilität
- Fehlerkorrekturen für Multiplayer & Zombies
- Waffentarnungen für CDL Teams hinzugefügt (noch nicht zum Kauf freigeschaltet)
- Belohnungen für Ranked
Ranked Play (Ranglistenspiel)
Eigentlich sollte Ranked PlayBeta ab heute verfügbar sein. Allerdings sind im Laufe von internen Vorabtests einige Fehler aufgetreten, die sich auf die Statistiken auswirken. Aus diesem Grund wird die Freischaltung heute noch nicht stattfinden. Ein neuer Termin wurde jedoch noch nicht genannt. Dafür gibt es aber erste Infos zum Ranked Play selbst.
Sobald Ranked Play freigeschaltet ist, findet ihr im Hauptmenü von „Call of Duty: Vanguard“ den neuen Pillar-Modus, in dem ihr kompetitiv spielen, eine saisonale Fähigkeitsbewertung verdienen, an zweiwöchentlichen Ladder-Events teilnehmen und Belohnungen für gewertete Spiele verdienen könnt.
Das erwartet euch im Ranglistenmodus von Vanguard
Im Ranglistenmodus erwarten euch kompetitive 4v4 Matches mit den gleichen Modi, Karten und Einstellungen, die im Regelsatz der Call of Duty League verwendet werden. Euch stehen ausgewählte Waffen, Aufsätze, Ausrüstung, Perks, Feldausrüstungen und Killstreaks zur Verfügung. Sie sind sind gemäß den offiziellen CDL-Wettkampfregeln eingeschränkt. Zu den Spielmodi zählen CDL Stellung, CDL Kontrolle, CDL Suchen & Zerstören. Alle uneingeschränkten Inhalte werden euch unabhängig von eurem aktuellen Militärrang freigeschaltet, um gleiche Wettbewerbsbedingungen für alle zu gewährleisten. Eure Leistungen werden saisonal bewertet und können jederzeit eingesehen werden.
So funktioniert der Fortschritt in Ranked
Es gibt einen progressiven Rang und saisonale Skillbewertungen. Ihr beginnt eure Reise mit Unreanked und sobald ihr erste Matches gespielt und euch auf einer Leiter platziert habt, steigt ihr auf Rang 1 auf. Insgesamt könnt ihr bis zu Rang 50 aufsteigen. Die Ladder Events (Leiter-Events) finden im Rythmus von 14 Tagen statt.
Darüber hinaus gibt es auch die zuvor erwähnten saisonalen Skillbewertungen. Wie schon aus dem Namen hervorgeht, sind sie nur für den Verlauf der jeweiligen Saison und werden nach dem Ende der Saison zurückgesetzt. Es gibt pro Saison 7 Skill Divisionen mit je 5 Stufen pro Division. Basierend auf Sieg oder niederlage verdient oder verliert ihr dann Skillbewertungen. Weitere Details zu den Ladder Events könnt ihr nachfolgend den Patch Notes entnehmen.
Belohnungen für Ranked
- Alle 5 Ränge verdient ihr eine Visitenkarte und ein Emblem.
- Erreicht Rang 50, um den Operator-Skin „Rangfolge Royal“, eine animierte Visitenkarte und ein Emblem freizuschalten.
- Am Ende jeder Saison könnt ihr ein animiertes Emblem verdienen, mit dem ihr eure höchste Skill-Division in dieser Saison zeigen könnt.
- Freigeschaltete Belohnungen können sowohl in Vanguard als auch in Warzone verwendet werden.
- Zusätzliche Ranglistenspiel-Belohnungen wie Waffenbaupläne, Tarnungen, Talismanen, ein Master Skill Division-Operator-Skin und mehr kommen im Laufe der Saison.
- Jede weitere Ranglisten-Saison bietet zudem weitere neue exklusive Belohnungen.
MULTIPLAYER UPDATES
Social
- Fixed a bug that resulted in a spontaneous crash when scrolling through friends lists
Weapons
- The Sten Mk5 Historia weapon blueprint spawns as a STG 44 on public MP matches
Bundles
- Attack on Titan – Levi Edition Bundle
- The Sten Historia weapon blueprint will no longer spawns as the STG44 in public Multiplayer matches
- Paradise Lost Bundle
- Halima’s skin Fire Brand is now consistent with the preview.
- Final Flight Bundle
- The Hawk Blueprint will no longer use Ironsights instead of the Scope when Aiming Down Sights
Battle Pass
- Tier 20 Reward “Beatrice Parisian skin”
- An issue with the Beatrice Parisian skin has been fixed. All Tier 20 players have been granted this item retroactively.
ZOMBIES UPDATES
Wonder Weapons
- Addressed an issue where the Decimator Shield would not respawn in the Corrupted Lands Arena if the player died.
RANKED PLAY BETA
Due to a stat-breaking issue that only appears in the live game environment, the Ranked Play Beta will not go live the morning of 2/17 as expected. Stay tuned to @Treyarch on Twitter for updates on launch timing while a fix is implemented.
New Pillar Mode will be available via the Vanguard Main Menu allowing players to play competitively, earn a Seasonal Skill Rating, compete in biweekly Ladder Events, and earn Ranked Play rewards.
Competitive Game Modes, Maps, and Settings
- Play competitive 4v4 using the same modes, maps, and settings used in the Call of Duty League ruleset.
- Select Weapons, Attachments, Equipment, Perks, Field Upgrades, and Killstreaks are restricted based on official CDL competitive rules.
- Game Modes: CDL Hardpoint, CDL Control, CDL Search & Destroy.
- All unrestricted content is unlocked for players regardless of their current Military Rank Progression to ensure a level playing field for all players.
Seasonal Skill Rating
- See where you stack up competitively each season by earning a visible Skill Rating (SR) and advancing your way through Skill Divisions and Tiers.
- Play 5 Skill Evaluation Matches each season to earn a Seasonal Skill Rating and placement in one of 7 Skill Divisions. Each Skill Division has 5 Tiers.
- Earn or lose Skill Rating after each match based on win/loss and personal performance.
- Skill Ratings are reset at the end of each season.
Progressive Rank
- Progressive Rank celebrates the player’s Ranked Play journey and success in Ladder Events.
- Players start UNRANKED and earn Rank 1 the first time they are placed on a Ladder.
- Progress your Rank by earning Stars based on final Ladder Event position.
- There are 50 Ranks to earn in Vanguard Ranked Play. Rank carries over from season to season and is never reset.
Rewards
- Earn a Calling Card and Emblem every 5 Ranks.
- Reach Rank 50 to unlock the Ranked Royalty Solange Operator Skin, an animated Calling Card, and Emblem.
- At the end of each season, earn an animated Emblem that celebrates your highest Skill Division that season.
- Unlocked rewards can be used in both Vanguard and Warzone.
- Additional Ranked Play Rewards such as Weapon Blueprints, Camos, Charms, a Master Skill Division Operator Skin, and more are coming in-season.
- Each additional Ranked Play season will feature a new set of exclusive rewards to earn.
Ladder Events
- Compete in 50-player Tournament Ladder Events to earn Stars and progress your Ranked Play Progressive Rank.
- Play in 2 Ladder Events a week: Weekday Ladder (Monday-Friday) & Weekend Ladder (Friday-Monday).
- After completing your 5 Skill Evaluation Matches, play 1 Placement Match while a Ladder Event is active to get placed on a 50-player Ladder.
- Earn 200 Bonus Points the first time you are placed on each Ladder.
- Earn 100 Ladder Points after each win and -61 Ladder Points after each loss.
- Each day of a Ladder Event, earn 20 Bonus Points after each of your first 5 wins of the day up to a maximum of 100 Daily Bonus Points.
- At the end of each Ladder Event, Stars are awarded based on final Ladder Position:
- 1st = 5 Stars
- Top 5 = 4 Stars
- Top 10 = 3 Stars
- Top 25 = 2 Stars
- Top 50 = 1 Star
- Competitive Integrity Features
- Players who disconnect or quit matches will receive Ladder Point and SR penalties as well as temporary suspensions, with escalating penalties for repeat offenders.
- Repeated Friendly Fire will also result in players being kicked from games and receiving penalties and suspensions.
- If a player quits or disconnects before the start of a match, the match will be canceled, and the remaining players will be returned to the main menu.
- Party SR Restrictions
- To ensure competitive and balanced matches, players can only party up with other players with similar Skill Ratings:
- Challenger & Master Players: Parties must be within 500 SR.
- Elite & Expert Players: Parties must be within 1000 SR.
- Advanced, Specialist & Contender Players: No Party Restrictions.
- Players in Expert or higher may not form Parties with players who haven’t yet completed their Seasonal Skill Evaluation Matches.
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