Battlefield 2042: Update 3.1 mit Verbesserungen für Treffererkennung, Balancing & mehr erscheint am 9. Dezember | Patch Notes Update 0.3.1

Battlefield

by Ed Snow

Battlefield 2042: Update 3.1 mit Verbesserungen für Treffererkennung, Balancing & mehr erscheint am 9. Dezember | Patch Notes Update 0.3.1

DICE wird am 9. Dezember 2021 das nächste Titel-Update für Battlefield 2042 veröffentlichen. Der Patch nimmt weitere Verbesserungen an der Treffererkennung sowie Balancing-Anpassungen und eine Reihe kleinerer Fehlerkorrekturen vor. Im nachfolgenden haben wir für euch eine Zusammenfassung sowie die vollständigen Patch Notes zu Update 3.1  | 0.3.1 für Battlefield 2042. Das Update wird voraussichtlich zwischen 9:00 und 10:00 Uhr zum Download bereitstehen. Eine Serverdowntime ist nicht zu erwarten.

Patch Notes – Update 3.1 | 0.3.1

Zu den Neuerungen von Update 3.1 zählen eine Verbesserung der Treffererkennung, dem Menü-Flow auf Xbox und dem Sound. Die Audioverbesserungen, sollen das gesamte Sounderlebnis intensivieren. Der Schwerpunkt liegt dabei auf Klarheit, Entfernung und Richtungswahrnehmung. Es wird auch eine Balance-Anpassung für die Streuung von Kugeln und dem Rückstoß sowie beim Prox-Sensor vorgenommen. Darüber hinaus wurden weitere Änderungen an der Balance der 30-mm-, 40-mm- und 57-mm-Kanonen von Bodenfahrzeugen vorgenommen, um ihre Effektivität gegen Infanterie zu verringern. Auch wurde der Fehler korrigiert, der dazu führte, dass manche Spieler unsichtbar für andere waren. Weiter gibt es Fehlerkorrekturen für Granaten und Werfer sowie den Loadout Bug, der zur Folge hatte, dass man keine Ausrüstung beim Rundeneinstieg wählen kann. Für die Modi Durchbruch wurden Ziele auf Dächern der Karten Sanduhr, Kaleidoscope und Orbital entfernt. Genaue Details zu den Anpassungen könnt ihr den Patch Notes entnehmen.

General

  • Players that are not the Party Leader can now cancel while waiting in a queue
  • Xbox – Cross-Play can now be enabled/disabled in the Options menu on Xbox
  • Your Sort settings will now be correctly remembered when refreshing the Battlefield: Portal Server Browser
  • Fixed an issue where loadouts would sometimes be empty on the spawn screen after joining a server, preventing weapon selection
  • Made improvements to ensure Aim Assist is more consistent during console gameplay
  • Ranger’s effective combat range and overall health has been decreased

Audio

  • Made various tweaks to the overall audio experience to improve clarity, distance, and directional perception
  • Fixed an issue where soldiers would not always play indoor specific footsteps

Weapons

  • Removed bounce from Underbarrel Grenades when firing at short distances
  • 40mm AP Grenades now properly damage vehicles
  • Fixed some weapons displaying wrong ammo counts for specific magazines
  • DXR-1 and NTW-50 Bolt Action rifles reload animation increased by 0.2 seconds
  • Adjusted dispersion values for most weapons, which results in a faster dispersion decrease when tap firing or doing short bursts
  • Adjusted dispersion increases for most weapons. It now takes slightly longer for weapons to become overly inaccurate in sustained fire
  • Adjusted the recoil values to prevent over aggressive recoil jumps for the AK24, LCMG, PKP-BP, SFAR-M GL, and PP-29
  • Improved hip fire accuracy for all SMGs to make them better stand-out from other automatic weapon archetypes
  • LMG dispersion and recoil lowered to improve performance in sustained fire
  • Additional improvements to recoil control for all weapons, more specifically automatic weapons.
  • Increased close range damage and consistency of the MCS-880 when using Buckshot Shell or Flechette Shells
  • Fixed a bug that caused bullets to be fired below the player’s aims for the SFAR-M GL and the K30

Vehicles

  • Fixed a bug where vehicle weapons sometimes did not deal blast damage on a direct hit
  • We’re reducing the Ground Vehicle 30mm Cannon effectiveness versus infantry. It now overheats faster, has a slightly reduced rate of fire and blast damage, and increased fall off damage at distance
    • Rate of Fire 350 -> 330
    • Heat Per Bullet 0.13 -> 0.14
    • Heat Drop Per Second 0.5 -> 0.475
    • Blast Damage 20 -> 18
  • LCAA Hovercraft – 40mm GPL Grenade Launcher
    • Blast Damage lowered from 55 -> 35
  • The 40mm Utility Pod upwards firing angle is now easier to use
  • EBAA Wildcat – 57mm Cannon
    • Removed dispersion
    • Ammo 12 -> 8
    • Impact Damage 85 -> 75
    • Blast Damage 70 -> 35

Gadgets

Frag Grenade
  • Increased the time to detonate a Frag Grenade from 1.1s -> 1.4s after first bounce on a hard collision
  • Increased damage of Frag Grenades across game modes to deal 120 damage and guarantee a kill on armored players too
  • Reduced Frag & Incendiary Grenade max ammo account from 2 -> 1
Prox Sensor
  • Lowered spotting radius from 30m -> 20m
  • Lowered uptime from 30s -> 14s
  • Lowered amount of Prox Sensor a player can carry and deploy from 2 -> 1

Battlefield Hazard Zone

  • Fixed an issue that caused the roaming Occupying Forces LATV4 Recon to spawn at the wrong times or not at all

Breakthrough

  • Kaleidoscope – Rooftop Capture Objective has been removed. There are now two Capture Objective at the bottom in BT large and one at the bottom in BT small
  • Orbital – Rooftop Capture Objective has been removed. There is now a single Capture Objective at the bottom in BT large and BT small
  • Hourglass – Rooftop Capture Objective has been removed. There is now a single Capture Objective at the bottom in BT large and BT small. Also fixed an issue where players were spawning out of bounds

Soldier

  • Improvements on back pedaling into objects when being in prone position

  • Fixed a rare issue where players could turn invisible when spawning on a full/destroyed vehicle

Update 3.1 ist der letzte Patch in diesem Jahr. Im Januar wird das Team von DICE weitere Informationen zu den nächsten Updates und Season 1 für euch bereithalten. Erste Details zu den Plänen für Season 1 und danach findet ihr in unseren vorherigen News (hier klicken).


M.2 SSD für Playstation 5*AD


Battlefield 2042 ist erhältlich auf Xbox One, Playstation 4, Playstation 5, Xbox Series X|S und dem PC. Der Titel wird in folgenden Editionen erscheinen:

Editionen‘ ad

  • Standard Edition für 59,99€ (PC) sowie 69,99 € (Xbox One, PS4) und 79,99 € (Xbox Series X|S und PS5) ‚ad
  • Gold Edition für 89,99€ (PC) und 99,99 € (Konsolen)
  • Ultimate 109,99€ (PC) und 119,99€ (Konsolen)

Stay in touch

Weitere Leaks, Patch Notes und Infos zum Spiel findet ihr in unserer Themenübersicht (hier klicken). Folgt uns gerne auf Facebook, Instagram und Twitter, um künftig keine News mehr zu verpassen.

Related Posts

Leave a Comment