The Division 2: Titel-Update 11.1 mit Überarbeitung für „The Summit“ Modus & Serverwartung am 20. Oktober [Patch Notes]

by Ed Snow

The Division 2: Titel-Update 11.1 mit Überarbeitung für „The Summit“ Modus [Patch Notes]

Massive veröffentlicht morgen Titel-Update 11.1 für „Tom Clancy’s The Division 2“. Mit dem Patch wird der neue PvE Modus „The Summit“ überarbeitet, um das Spielerlebnis weiter zu verbessern. Zu den Verbesserungen zählen anpassbare Einstellungen für den Modus während des Laufs. Nachfolgend findet ihr eine Übersicht der wichtigsten Änderungen sowie die vollständigen Patch Notes. Im Zuge des Updates kommt es auch zu einer Serverwartung. Start der Wartungsarbeiten ist am 20. Oktober um 9:30 Uhr. Die voraussichtliche Dauer beträgt drei Stunden. Sollte alles planmäßig verlaufen, dann könnt ihr ab 12:30 Uhr wieder loslegen. Mit der Wartung gibt es auch ein Update für Season 3 Bosse und Fraktionskontrollpunkte.

Übersicht der wichtigsten Änderungen und Patch Notes

  • Neues wöchentliches Projekt und neue Exotics.
  • Rally Punkte werden entfernt und neues Aufzugsmenü hinzugefügt. Dort könnt ihr dann auswählen, ob ihr euren Aufstieg fortsetzen möchtet oder ob ihr die Einstellungen ändern wollt.
  • Auswahl der Schwierigkeit und Direktiven
    • Über das Einstellungsmenü des Aufzugs könnt ihr zu jederzeit und so oft ihr möchtet die Schwierigkeit und die Direktiven anpassen. Die verfügbaren Schwierigkeitsgrade beginnen bei Normal und gehen bis legendär.
    • Bei den Direktiven könnt ihr aus allen bislang für den Modus verfügbaren Direktiven wählen. Derzeit gibt es insgesamt 9. Wenn ihr euch wirklich herausfordern möchtet, könnt ihr alle 9 Direktiven gleichzeitig aktivieren und das Ganze auf der Schwierigkeitsstufe legendär starten.
  • Direktiven erhöhen Dropchance bei gezielter Beute
    • Mit TU11 werden Direktiven auch die Drop-Chance auf gezielte Beute erhöhen. Dies gilt nicht nur in „The Summit“, sondern wird auf das gesamte Spiel angewendet. Zwar ist es weiterhin so, dass eure gewählte Schwierigkeitsstufe bestimmt, wie viel gezielte Beute gedropped wird. Die höchste habt ihr also weiterhin auf legendär. Allerdings wird das Auswählen von Direktiven einen Bonus hinzufügen. Habt ihr also 9 Direktiven gleichzeitig bei Schwierigkeitsstufe legendär aktiviert, heißt das: Direktive gezielte Beute Chance Bonus x 9. Hinweis, nur in The Summit können 9 Direktiven gleichzeitig aktiv sein, im normalen Spiel sind es nur 5. Daher habt ihr also auch nur einen 5-fachen Bonus statt wie in The Summit einen 9-fachen.
  • Bedrohungsskalierung
    • Wenn ihr eine Schwierigekit für alle Stockwerke (1-100) ausgewählt habt, wird es dennoch eine Skalierung der Schwierigkeit geben, während ihr in höhere Stockwerke vordringt.  Wie ihr dem Bild entnehmen könnt, wird die Anzahl der mini Bosse in den Boss-Etagen erhöht, je weiter ihr nach oben kommt.
  • Auswahl der gezielten Beute
    • im Menü könnt ihr die gezielte Beute auswählen, nach der ihr sucht und sie auch jeder Zeit ändern. Eure Auswahl wird auch nur für euch droppen. Andere Team Mitglieder erhalten die gezielte Beute, die sie ausgewählt haben.
      • Waffen Archetype

      • Gear Slot

      • Gear Mod

      • Skill Mod

      • Brand Set

      • Gear Set

  • Weitere Verbesserungen
    • Mehr Objectives
    • schnellere Interaktion mit Laptops
    • NPC Spawn-Anpassungen
    • Halten von SHD Crates wird mehr belohnt. Es gibt schnellere Skill Spawns und bessere Skills.
    • Neue Benachrichtigungen zu Bossen, exotischen Feuerwaffen etc.
  • Fehlerkorrekturen
    • Loot Crate Reset
    • Diverse UI und Map Fixes
    • Mega-Map hat nun korerkte Tabs (Project / Manhunt / SHD)
    • verbessertes Loot in Etage 100 bei Gegnern.
    • Matchmake kann nun gewählt werden, ohne nachzuladen.
    • Firewall Bug in Konflikt wird behoben.

 

Patch Notes – 20. Oktober 2020 – Titel Update 11.1

Difficulty & Directives

When interacting with the lobby elevator, players will be able to select their desired difficulty and directives

  • All Difficulties are selectable: Normal – Legendary
  • For Directives, players are able to select from all 9 released Directives
    • Developer comment: We advise limiting yourself to 5 active Directives; use more at your own risk
    • NOTE: Missions and Global Difficulty still have the 5 seasonal directives

The New Summit Experience

Players can now ascend their customized Summit at their own pace.

  • With TU11.1, all players will initially start at floor 1 of The Summit
  • Progress is now saved more frequently at each elevator players encounter
    • Instead of the old Rally Points, now Players will resume where they left on subsequent playthroughs.
    • This means that you can stop at floor 38. Then the next day continue from the elevator at floor 37.
  • After players finish floor 100, on their next Summit attempt they will restart at floor 1
  • NOTE: for coop we save the maximum of your previous checkpoint and your current session
    • Example: player previously had a save at floor 60, they matchmake and finish floor 95 with a group, on their next playthrough the player would continue at the elevator on floor 93.
    • Example: player previously had a save at floor 81, they matchmake and finish floor 34 with a group, on their next playthrough the player would continue at the elevator on floor 81.

 

Targeted Loot

At any point while in The Summit, players can open the Mega-Map and set their personal Targeted Loot

  • For their allocation players can select from weapon types, gear slots, mods, brands, gear sets.
  • The Targeted Loot selection within Summit is personal (which means each player in a group of 4 could have a different allocation chosen)

Threat Scaling

The higher players climb in The Summit, the more likely they are to encounter tougher enemies.

  • The chance for enemies to spawn as veteran or elite gradually increases per floor.
  • Lieutenant Squads occur more frequently as you ascend The Summit.
  • The Boss floors (10, 20, 30,…,90) feature multiple named hostiles on higher floors.

Additional Gameplay Improvements

  • Added a weekly project for finishing Summit (which along with other rewards grants an Exotic Cache)
  • Added more objective types
  • Quicker laptop interact animation
  • Adjusted spawning of enemies during Hack Terminals objectives
  • Holding SHD Crates is more beneficial
  • Added new UI notifications about Exotic Fireteams, Bosses, etc.

Directives

  • Directives now increase the chance for Targeted Loot to drop
    • Since introduced in TU6, Targeted Loot has been influenced by a number of factors (including difficulty).
    • Now with TU11.1, each active Directive adds a small amount to the total drop chance for Targeted Loot.
    • This applies everywhere Directives are present (missions, open world, summit).
    • NOTE: Directives still increase XP as well.
  • Increased cooldown reduction per Skill Part collected with Scavenged Skills Directive.
  • Fixed issue causing Fragile Armor’s broken stacks to behave strangely after dying and being revived.

Targeted Loot

  • Added individual Targeted Loot Allocations for each Gear Set
    • This applies both to the normal rotation and to Summit’s Personal Targeted Loot
    • Ex: Lincoln can have True Patriot

Gear

  • Ridgeway’s Pride exotic
    • For first part of exotic quest, parts now drop based on Summit floor numbers and increased drop chance of parts
    • For third part of exotic quest, lowered number of Rogue Agents and Hunters that need to be killed to 2
    • Increased radiuses of Bleeding Edge talent to 15m
    • Increased repair strength of Bleeding Edge talent to 1: 3%, 2: 6%, 3: 12%, 4: 24%, 5: 48% (per bleeding enemy within radius)

PvP

  • These PvP balance changes affect both the DZ and Conflict:
    • Decreased overall time to kill by 10%
    • Decreased shotgun damage by 12.5%
    • Increased damage to shields by 25%
  • Fixed issue in Conflict which caused the Firewall specialization’s flamethrower to deal an excessive amount of damage.

Bug Fixes

The Summit

  • Fixed loot crates not resetting if encountered twice in a session.
  • Restored the ability to select Matchmake without reloading
  • Mega-Map now has correct tabs (Projects/Manhunt/SHD)
  • Improved loot from final 100th Floor enemy
  • Swapped doors to be windowless in various spots
  • Legendary Black Tusk have been taught how to hold guns properly
  • Improvements to an issue that could cause the 100th floor to note complete after killing all enemies
  • Fixed an issue where agents could fall through the map and become stuck between the elevators
  • Fixed an issue causing legendary Black Tusk to sometimes appear on difficulties they should not be in
  • Fixed occurrences of enemies not leaving their spawn closets.
  • Fixed the objective requirements for Toxic Gas remaining on screen after a group member interacts with the laptop
  • Fixed a loot room that could not be interacted with
  • Fixes occurrences of enemies incorrectly spawning in parts of the floor that have already been cleared
  • Fixed the lobby voice over triggering when returning to the lobby
  • Fixed “Neutralize the Lieutenant” objective sometimes choosing a non-named NPC as the Lieutenant
  • Fixed an issue where a controller button had double functionality on the mega map
  • Fixed an issue where the player could get stuck in the spectate mode screen after switching camera from another player
  • Various UI & Map fixes

Other

  • Fixed enemies sometimes being unreachable in the Grand Washington Hotel
  • Fixed an issue causing the SHD level notification UI to not work
  • Fixed an issue in the Operation Iron Horse raid where RPGs could stop dropping if disconnected or fast travels out of the raid when having one equipped
  • Fixed an issue which occurred when the player dropped down from an object in combat causing the agent to be pushed forward then back
  • Fixed an issue causing group members to have no ammo when the group leader activated the Pistolero directive in the Dark Zone
  • Fixed Global Event modifiers not working as intended on Legendary difficulty.

 

 


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