The Division 2: Serverwartung 31. März mit div. Bugfixes; Vorschau auf Titel-Update 8.5, welches nächste Woche erscheinen soll

by Ed Snow

The Division 2: Serverwartung 31. März mit div. Bugfixes; Vorschau auf Titel-Update 8.5, welches nächste Woche erscheinen soll

Im Rahmen der geplanten Serverwartung am Dienstag, den 31. März 2020 wird Massive weitere Fehlerkorrekturen in „Tom Clancy’s The Division 2“ vornehmen. Während der Wartung sind die Server für voraussichtlich drei Stunden nicht erreichbar. Beginn der Wartungsarbeiten ist 8:30 Uhr.  Die Patch Notes dazu findet ihr unterhalb dieser Zeilen. Außerdem hat das Studio Titel Update 8.5 für die kommende Woche angekündigt. Mit diesem werden weitere Balancing-Anpassungen und Fehlerkorrekturen vorgenommen. Eine Vorschau dazu findet ihr ebenfalls weiter unten im Beitrag.

Patch Notes – 31. März 2020

  • Ein Fehler wurde behoben, der dazu führte, dass die Tip of the Spear Talente „Aggressive Recon“ und „Crossbow Expert“ getriggert wurden, wenn man in einem DZ Safe House oder einem DZ Kontrollpunkt steht.
  • Ein Fehler wurde behoben, bei dem gezieltes Loot mehrfach droppt, wenn die Zielübungen in Open World Aktivitäten gescheitert sind und dann neu gestartet wurden.
  • Ein Fehler wurde behoben, der dazu führte, dass Spieler Schaden erleiden, wenn sie einen Gegner besiegen, der vom „Full Flag“ Debuff betroffen war.
  • Ein Fehler wurde behoben, der dazu führte, dass keine Explosion an besiegten Spielern geschieht, wenn ein Gegner, der vom „Full Flag“ Debuff betroffen ist, besiegt wurde.
Spiel-Balance
  • Lady Death wird nicht weiter Geschütz-Skills erhöhen.

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Titel Update 8.5

Im Statement von Massive heißt es:

Wir arbeiten außerdem an Title Update 8.5, welches nächste Woche erscheinen soll. Das exakte Timing wird noch besprochen. TU8.5 ist ein Client Update, das es uns erlaubt, mehr Fixes und Änderungen einzuführen, die beispielsweise eine UI-Änderung benötigen, es benötigt daher aber auch etwas mehr Zeit, um getestet zu werden. Ein weiteres Update, das momentan für später im April angesetzt ist, wird ebenfalls weitere Änderungen beinhalten, die noch nicht ganz fertig sind.

Vorschau auf TU8.5 und weitere

Bugfixes
  • Problem behoben, dass aufgrund von fehlerhaften Shader Cache Files zu Grafikfehlern und Abstürzen am PC führte.
  • Problem behoben, dass verursachte, dass die “Striker’s Gamble” stacks verloren gingen oder nicht aquieriert werden können.
  • Korrektur von Fehlern, durch die Spieler kampfunfähige Agents nicht wiederbeleben konnten.
  • Behebung eines Problems, durch das die Liga-Benutzeroberfläche vollständig zurückgesetzt wurde.
    • Die Liga-Herausforderungen werden für die zweite Woche weiterhin zurückgesetzt, sodass die Spieler ihren Fortschritt fortsetzen können.
Gameplay Änderungen
  • Kontrollpunkte können nun durch ändern der globalen Schwierigkeit zurückgesetzt werden.
    • Ändern der Direktiven wird die Kontrollpunkte nicht zurücksetzen.
Balance Anpassungen

Übersetzung folgt zu späterem Zeitpunkt.

  • NPCs
    • BTSU Support Station
      • Reducing tick rate of Support Station healing.
      • Elite Support Stations will only provide overheal once per NPC.
      • Capping the heal amount a NPC can receive from the Support Station.
    • Warhounds
      • Increasing intention icon duration to allow players more time to react to the windup
      • Reducing the 360 spin from Warhound Minigun to 2 spins (down from 3)
      • Increasing windup warning of triple shoot of Warhound Grenadier.
      • Increasing after shoot delay of triple shoot of Warhound Grenadier.
      • Slightly increasing the cooldown of moving shoot of Warhound Grenadier.
    • Tank archetype reaction to Hive / Turret
      • Adding more distance checks so Tanks don’t rush at a hive next to a player.
      • Reducing threat limit so Tanks don’t switch targets too suddenly.
    • Outcast Incendiary / Molotov
      • Reducing duration and tick damage slightly.
      • Developer comment: Grenades were very strong compared to other factions’ grenades and this will bring them closer in line.
    • Pentagon Bosses
      • Reducing Drone Helicopter health and damage.
      • Slightly reduce health and armor for Brenner.
      • Reducing Brenner’s mortar damage.
      • Decreasing armor of John ‘Architect” Figgs.
    • Mortars
      • Reducing damage of mortars in Coney Island.
      • Increase delay between UI warning and explosion damage of mortars in the Washington National Zoo.
      • Fixing general damage scaling issues with mortars.
  • Skills
    • Assault Turret
      • Improving auto-targeting of Assault Turret to better prioritize NPCs it can shoot, and which are close to it.
    • Assault Drone
      • Improving behavior to prevent the Drone from becoming stuck.
      • Improving the consistency of firing and pathing.
  • Poison Status Effect
    • Reducing tick interval, damage and duration.
    • Developer comment: Event with the damage reduction to enemy NPCs poison continues to be extremely strong, this nerf will alleviate this further.

Zusätzliches Update voraussichtlich Ende April

Neben Titel Update 8.5 arbeitet Massiv an einem weiteren Patch, der voraussichtlich gegen Ende April veröffentlich werden soll. Der Zeitplan hierfür kann sich allerdings auch noch mal ändern.

Exotics and Talent Changes:

 

  • Sawyer’s Kneepads – Reworked
    • Cannot be staggered by explosions.
    • Increase total weapon damage by 3% each second you are not moving. Stacks up to 10x and stacks are lost when moving.
    • This exotic only provides defensive attributes and no brand bonus, so now has potential for high damage and makes it appealing to both red and blue builds.
      Developer comment: The old version didn’t provide enough engaging gameplay; this change should help with that.
  • Imperial Dynasty – Buff
    • Reduced cooldown to 35s (down from 40)
      Developer comment: This buff is to better compensate for the lack of brand bonus.
  • Dodge City Gunslinger
    • Reduced charge up time 30s (from 50s)
      Developer comment: This buff is to better compensate for the lack of brand bonus.
  • Diamondback – Reworked
    • Now Grants all shots guaranteed crits for 5s after hitting a mark.
      Developer comment: The Diamondback is underperforming, and this change should make the bonus a bit more exciting.
  • Merciless/Ruthless – Buff
    • Explosion damage increased to 1200% (up from 900%)
  • Tag Team – Reworked
    • The last enemy you have damaged with a skill is marked.
    • Dealing weapon damage to that enemy consumes the mark to reduce active cooldowns by 6s.
    • Cooldown: 4s
    • Does not consume mark if no skill is on cooldown.
  • Reassigned – Buff
    • Killing an enemy adds 1 round of a random special ammo into your sidearm.
    • Reduced cooldown to 15s (down from 20s).
  • Tamper Proof – Reworked
    • Enemies that walk within 3m of your hive, turret, or remote pulse are shocked.
    • Arm time: 2s.
    • Increased cooldown per skill to 10s (up from 5s).
      Developer comment: Even though we are adjusting NPCs not rushing towards skills as much this talent gives players the ability to be more lenient when placing their skills to gain the effect, without turning themselves into a grenade.
  • Empathic Resolve – Buff
    • Repairing an ally, increases their total weapon and skill damage by 3-15% for 20s (up from 10s). 1-7% if self.
      Developer comment: Currently it is difficult to keep a high uptime in 4-man content as non-tank players try to be as safe as possible and NPCs have higher lethality, so chip damage is less frequent. This also buff is also meant to make Empathic Resolve able to better compete versus the True Patriot debuffs.
  • Creeping Death
    • When you apply a status effect, it is also applied to all enemies within 8m (up from 5m) of your target.
    • Reduced cooldown to 15s (down from 20s).

As we continue work we will update you with further posts and additional planned fixes when we can confirm them. We want to thank you for all the feedback and detailed reports, it helps us a lot!

 


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