The Division 2: Testserver ab sofort online; Erste Infos zu Änderungen
Heute gingen die Testserver für „Tom Clancy’s The Division 2“ online. Hier können PC-Spieler künftig größere Balancing Änderungen und mehr vor der offiziellen Veröffentlichung anspielen. Massive Entertainment betrachtet die Testserver als einen experimentellen Ort, daher können sich einige Dinge bis zum finalen Live Update am 25. April noch ändern.
Es wird während den Testphasen regelmäßige Server Restarts geben. In Phase 1 liegt der Fokus auf dem Aufspüren von Bugs. Weiter heißt es, seien noch nicht alle Balancing Anpassungen in dieser Phase enthalten. Offizielle Patch Notes wurden bislang zwar noch nicht bereitgestellt, aber einige Spieler haben bereits erste Änderungen im Subreddit dokumentiert:
PTS Update
Die nachfolgenden Angaben geben Erfahrungen von Spielern wieder und sind nicht offiziell von Ubisoft bestätigt. Wir werden für euch die offiziellen Patch Notes ergänzen, sobald diese verfügbar sind:
Berserk: 10% WDMG for every 20% max armor depleted.
Requires 11 or more red (Shotgun, SMG or AR)
(DZ Normalized you gain 5% WDMG for 20% armor)
Unbreakable: 70% of max armor is repaired when armor is depleted. Armorkit not consumer within 7s.
Requires 11 or more blue (No other active armor talents)
(DZ Normalized max armor repaired is 25%)
Frenzy: Reloading from empty grants 20% WDMG and 15% ROF for 3s.
Requires 4 or less blue
Clutch: Crits restore 20% HP and 1% armor.
Requires: AR/SMG/LMG
Patience: After being in cover for 5s armor repairs by 5% every 1s.
Requires 9 or more blue
Safeguard: Killing a target grants a 50% bonus to repairing and healing effects for 5s.
Requires 4 or less red
Footnote; The cooldown before it can trigger again is still the same it seems between 15 and 20s
Bloodsucker: Depleting enemy armor adds a stack of 25% bonus armor for 10s. Max stack is 6.
Requires 11 or more blue
Surgical: 5% CHC – u/abtei
Spike: Headshot kills grant 35% skill damage for 20s.
Requires 5 or more yellow
Unhinged: 20% weapon damage at the cost of 25% weapon handling
Strained: 5% CHD for every 10% armor depleted.
Requires 5 or less red
Spotter: 20% WDMG to pulsed enemies
Requires 5 or more yellow
Preservation: Killing an enemy repairs 10% armor over 5s. Headshot kills improves the repair. – u/eX1D
Requires 7 or more blue
Reformation: Headshot kills increase skill repair and healing by 50% for 20s. – u/eX1D
Requires 9 or more yellow
Re-calibration Score have showed up, goes from +1 to +100 calscore. Does not seem to grant gear score increase anymore.
Score seems to reflect the item stat values out of max possible roll with +100 calscore being max possible roll/cap.
It seems like we can roll stats now a lot higher then before (e.g. 5% AR damage on gloves – which was max. before – can now go up to 10%) – u/AlmightySven
Dark Zone Normalization is changed. You seem to have more armor/HP but weapon damage is low(?).
Absorb drone can only take a fixed amount of damage before it gets destroyed if shooting a player.
Weitere Infos zum Spiel, wie dem verbesserten Fortschrittssystem, Raids, Clans, Patch Notes zu verfügbaren Updates und mehr, findet ihr in unserer Themenübersicht (hier klicken). Folgt uns gerne auf Facebook und Twitter, um keine News mehr zu verpassen.
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