PUBG: Ping-Basiertes-Matchmaking wird getestet; Roadmap für erstes Halbjahr im März; Patch Notes Testserver Update

by Ed Snow

PUBG: Ping-Basiertes-Matchmaking wird getestet; Roadmap für erstes Halbjahr im März; Patch Notes Testserver Update

Bluehole hat heute ein weiteres Update für die Testserver bereitgestellt. Dieses nimmt einige Änderungen am Matchmaking vor. Dadurch soll der Matchmaking Pool in Abhängigkeit des Pings aufgeteilt werden, anstatt die Verbindung abhängig vom Ping zu beschränken. Benutzer mit niedrigeren Pings sollen dann während des Matchmakings priorisiert werden. Die Entwickler erhoffen sich, dadurch das Spielerlebnis insgesamt zu verbessern.

Roadmap für die erste Jahreshälfte im März

Weiter teilte Bluehole mit, das die Roadmap für das erste Halbjahr im März veröffentlicht werden soll. Das Team verspricht neue Inhalte um umfangreichere Battle Royale-Erlebnisse zu bieten, sowie Verbesserungen und Modifikationen, um ein tieferes und realistischeres Gameplay zu erschaffen. Auch die neue Karte soll dann vorgestellt werden. Bisher ist nur bekannt, das sie euch in den Ruinen eines Kosmodroms der Sowjetzeit verfrachten soll. 

Patch Notes Test Server Update:

World
  • Replaced some fences in Miramar to unbreakable fences or walls in order to optimize the client.
Gameplay
  • When the player is riding in the airplane, they will no longer be able to see the inside of the airplane. This is to improve the early game client and server performance
    • Other players will be visible once they jump out of the airplane
    • When riding the airplane, you can check the number of remaining passengers via the new UI element at the bottom left of the screen
Replays
  • When reporting someone through the replay system, we now receive a 1 minute replay file centered on the point of your report
    • It is impossible to report through a replay file which has been created longer than a week ago
    • It is impossible to report the same player multiple times in the same replay file
Bug Fixes
  • Fixed the issue where the player would die from falling when vaulting and climbing
  • Fixed the issue where after reconnecting to the game, the player would get a glitched view when using ADS on their weapon
  • Fixed the issue where the player didn’t receive any damage after entering a vehicle from a prone position and then exiting while the vehicle was moving
  • Fixed the issue where after entering the vehicle (passenger seat) from prone position and using heal/boost items, the player was shown using the items in prone position instead of sitting down
Misc.
  • Made changes to prevent the reduced heal/boost time cheat

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